Vrijdag 16 november hebben we voor het eerst met de WJJ meegedaan aan Sirkelslag Kids, dit is een online spel waarbij je tegelijkertijd met nog veel meer clubs door heel Nederland speelt. Wij speelden mee met 2 teams, totaal 18 kinderen!
De presentator vertelde ons het verhaal van Mozes en tijdens dit verhaal moesten er allerlei opdrachten worden gedaan. Er moest een mandje van plastic gemaakt worden met een kindje van WC-rollen en deze moest natuurlijk blijven drijven. Er moesten telefonisch sponsors worden gezocht voor suikerklontjes (50 ct. per klontje) en hier moest een zo groot mogelijke piramide van worden gebouwd. Heel spannend was het in de brand steken van handgel (ga dit thuis niet nadoen!), om het na het uitblazen vast te durven pakken. Er was een estafetterace om de 10 plagen te verzamelen en in de goede volgorde te leggen. En als laatste moest er een liedje gemaakt worden met een dansje en werd dit opgevoerd voor de ouders. En dit alles onder tijdsdruk en een echte jury, die punten gaf voor de snelheid, netheid en samenwerking. Wat een spannende avond!! Maar wat was het leuk! Nu maar afwachten of we als WJJ de Sirkelslag-beker in de wacht hebben gesleept. De kinderen hebben in ieder geval met hun suikerklontjes wel een prachtig bedrag opgehaald voor de actie “Geef hoop aan kinderen op de vlucht” (kerstcampagne van Kerk in Actie). Prachtig om met elkaar letterlijk in actie te zijn om kinderen wereldwijd een betere toekomst te kunnen geven.

Inmiddels is de uitslag ook bekend. WJJ Toppers 1 is gedeeld 50e en WJJ Toppers 2 gedeeld 68. In totaal deden meer dan 300 teams mee.

Volgend jaar weer?