De musical Mozes, die de musicalgroep van de gereformeerde kerk in juni drie keer opvoerde in de kerk, gaat op herhaling. De reprise is vrijdag 2 en zaterdag 3 november in de Sionskerk in Alphen aan den Rijn.

De musicalgroep is uitgenodigd door de Sionskerk en Baptistengemeente Ichthus om de musical nog tweemaal op te voeren in Alphen aan den Rijn.

Mozes verjaagd Cara YuanDe musical Mozes begint aan het Egyptische hof, waar de jonge Mozes, een Hebreeër, rondloopt als de geadopteerde zoon van een de dochter van de farao. Het doodslaan van een Egyptische opzichter maakt een einde aan zijn verblijf in het paleis. Mozes vlucht voor 40 jaar naar de woestijn. Als God hem roept om het volk te bevrijden, volgt hij zijn roeping. Samen met zijn broer Aäron gaat hij naar de farao om toestemming te vragen voor de viering van het offerfeest met het (slaven)volk. De farao weigert. Tien plagen volgen. Pas na de tiende plaag, als alle oudste zonen van Egypte gestorven zijn, laat de Farao hen gaan. Mozes’ Egyptische jeugdliefde Merit, gaat mee. Al snel echter zet de farao de achtervolging in. Bij de Schelfzee redt God Mozes en het volk. Het Egyptische leger komt om. Het volk danst en zingt voor God die hen bevrijdt heeft.

Tocht door de woestijn
Dan volgt de tocht door de woestijn. Al snel begint het gemopper. Het volk wil een zichtbare God. Wanneer Mozes op de berg aan het bidden is, maakt Aäron een beeld voor het volk dat zij kunnen aanbidden. God is woest, maar Mozes haalt hem over om toch met zijn volk verbonden te blijven. Daarop brengt Mozes het volk de tien geboden als houvast. Mozes’ tijd op aarde zit erop. Hij beklimt nog één keer de berg Sinaï waar het volk op bijzondere wijze afscheid van hem neemt.

Gratis toegang
De voorstellingen zijn vrijdag 2 en zaterdag 3 november om 19:30 uur in de Sionskerk aan de Meteoorlaan in Alphen. Plaatsen zijn gratis en te reserveren via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Geef het aantal kaarten, de datum en je naam door.