Poster tentoonstelling januari 2024
Net als bij de traditionele adventskalender gaan er, vanaf xx november in Ter Aar letterlijk deuren open. Elke dag een ander adres waar koffie en thee klaar staan en waar u een praatje kunt maken met mensen die misschien wel onbekend voor u zijn. Iedereen is welkom: kerkelijk of niet kerkelijk. Zo willen we als kerken het Licht van de Kerstperiode zichtbaar maken en als het ware onze deuren openen voor alle mensen in het dorp.

Aanmelden om bij iemand een kopje koffie of thee te gaan drinken hoeft niet. U bent altijd van 10.00 uur tot 11.00 uur welkom op het adres waar die dag een deur open gaat.
(Klik op onderstaande afbeelding voor een grotere versie, deze opent in een nieuw tabblad en kunt u op inzoomen)

Levende adventskalender 2022 kleiner
In de herfstvakantie op maandag 16 oktober en dinsdag 17 oktober zal de VakantieBijbelClub in Ter Aar weer plaatsvinden voor alle kinderen in de basisschoolleeftijd tot en met 12 jaar. De kinderen zijn op beide ochtenden welkom van 9:45 uur tot 12:30 uur in IKC De Vaart, Beverlanderhof 28 in Ter Aar.
Er wordt een Bijbelverhaal verteld, geknutseld, spelletjes gedaan en nog veel meer! Het thema dit jaar is: "Steengoed, Keigaaf!".

Op maandagavond 17 oktober zijn alle tieners van 12 tot en met 16 jaar welkom van 19:00 uur tot 21:30 uur. Dit jaar wordt het spel "Wie is de mol?" én een escaperoom gedaan!

Kom jij ook??
En neem je je vrienden/vriendinnen, broer/zus, nichtjes/neefjes mee?

Op zondag 22 oktober is er ook een speciale afsluitdienst voor iedereen die bij de VakantieBijbelClub is geweest. Deze dienst begint om 15.30uur in de Hervormde Kerk (Aardamseweg 3, Ter Aar). We hopen je te zien!

Groetjes, het team van de Vakantie Bijbel Club
Angelique, Arlette, Annemarie, Coriena, Ingrid, Sylvia, Judith en Lucinda (06-16133400)

Vakantiebijbelclub Poster Kind  Vakantiebijbelclub Poster Kind
Zondagavond 8 oktober a.s. om 18.30uur zal gospelband Exodus uit Sliedrecht hun medewerking verlenen aan de avonddienst in de Hervormde kerk in Ter Aar (Aardamseweg 3). Kom jij/ komt u ook meeluisteren en meezingen? Het Thema van de dienst is: ‘Vertrouwen tegen alles in….’ Het gaat weer een prachtige dienst worden; vol mooie eigentijdse liederen. Jij/ u bent van harte welkom!"

Vertrouwen tegen alles in 2
Lichtjesavond 2023
Na een goed gewaardeerde Lichtjesavond-editie van 2022 organiseert de werkgroep Lichtjesavond wederom een Lichtjesavond in Ter Aar.

De Lichtjesavond van Ter Aar zal dit jaar plaatsvinden op vrijdag 3 november 19.00-20.30 uur aan de Aardamseweg 3 in Ter Aar.
De Lichtjesavond is een avond om dierbaren te herdenken. De avond is openbaar en toegankelijk voor iedereen. Je hoeft geen lid te zijn van een kerk.

Je kunt een kaarsje aansteken, kinderen kunnen een tekening maken, naar muziek en gedichten luisteren, naar moderne dans kijken buiten, zelf gedichten lezen, foto’s kijken, koffie drinken in de Ark en/of een brief in de Hemelpostbrievenbus stoppen. De  Lichtjesavond vindt, net zoals in 2022, plaats op het terrein tussen het gemeentehuis van Ter Aar en de Hervormde kerk. De Lichtjesavond zal dit jaar vooraf gegaan worden met een lezing op 1 november en een Allerzielenbijeenkomst op 2 november in Herinneringshuis De Aar. Meer details hierover volgen later.

De werkgroep heeft een aantal oproepen. Hieronder lichten we dat verder toe.

Dichters gezocht!
We zoeken dichters die gedichten kunnen maken die toepasselijk zijn bij een Lichtjesavond. Dan gaat het over herdenken, gedenken, denken aan, herinneren van geliefden die er niet meer zijn. Daarnaast is de vraag of dat jij die zou willen voordragen. Dat hoeft niet, dat mag wel. Wil je één (of meerdere) gedichten insturen? Wij ontvangen ze graag en gaan daar gepast mee om. Stuur ze naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., met jouw naam en eventuele toelichten. Graag ontvangen we ook je mailadres en telefoonnummer.

Bij voorkeur insturen gedichten voor 1 oktober 2023.

Lege, schone potjes voor theelichtjes gezocht
We zoeken lege, schone potjes voor theelichtjes. Deze gebruiken we om de weg te verlichten en om de lichtjes rondom de kerk neer te zetten. We vragen – met klem – om schone glazen potjes, zonder de etiketten. Potjes met etiketten kunnen we helaas niet aannemen.
U kunt ze op 3 verschillende plaatsen inleveren:
Hervormde Kerk (gebouw De Ark), Aardamseweg 3, Ter Aar
De Aarkerk, Oostkanaalkade 2, Ter Aar
Stichting !Triggr, Middelweg 5, Ter Aar

Foto’s dierbaren insturen?
Indien u wenst dat er foto’s van uw dierbaren worden getoond op de Lichtjesavond in Ter Aar, dan kunt u die sturen naar:
Stichting !Triggr – Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met als onderwerp: Lichtjesavond Ter Aar
met vermelding: LICHTJESAVOND dierbare foto + naam dierbare, datum overlijden, naam inzender.
Bij voorkeur insturen voor 1 oktober 2023.