Beste dominee/predikant,

Binnenkort mogen we u ontvangen om in een eredienst in onze kerk voor te gaan. Ter voorbereiding daarop geven we u graag de volgende informatie:

• De dienst begint om 9:30 uur;
  • We maken gebruik van een zondagsbrief, waardoor er geen afkondigingen zijn en u meteen achter de liturgische tafel plaats neemt en de dienst begint met het welkom;
  • Wij maken gebruik van het nieuwe liedboek. Indien u andere liederen wilt gebruiken dan dient u de volledige tekst en melodie aan te leveren. Deze zal via de beamer worden getoond;
  • Voor de schriftlezing gaan we in principe uit van de NBV21 (Nieuwe BijbelVertaling 2021). Als u een andere vertaling wilt gebruiken, dan kan dat natuurlijk. Wilt u dit dan expliciet aangeven? De schriftlezingen worden gewoonlijk door lectoren verzorgd;
  • De preek wordt vanaf de kansel gehouden, de overige onderdelen van de eredienst worden vanachter de liturgietafel verzorgd. Voorafgaand aan de dienst kunt u met de koster de hoogte van de lessenaar afstemmen.

Wij maken gebruik van een beamerinstallatie om de dienst te ondersteunen. Meer informatie hierover en de richtlijnen die gelden voor het aanleveren van informatie is te vinden bij het beamerteam. Hier staat ook informatie over het aanleveren van de orde van dienst. Het beamerteam verzorgt eveneens de livestream van de kerkdienst. Wij zorgen er verder voor dat koster, organist en lector geïnformeerd worden.

U kunt een voor ons gebruikelijke orde van dienst downloaden

Voor vragen kunt u zich richten tot onze contactpersoon voor preekvoorziening, de heer Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wij danken u alvast voor uw medewerking en zien uit naar uw dienst.