Ook dit jaar was het weer een groot succes! Op 17 en 18 oktober gingen we op (T)Op survival. Dit thema kwam terug in de Bijbelverhalen, de knutsels, spelletjes en in de gesprekjes op het kletskleed. Ongeveer 45 kinderen hadden het weer reuze naar hun zin.

Op dinsdag 17 oktober stond de geschiedenis van de Samaritaanse vrouw centraal waarbij de kinderen onder andere waterputten hebben gebouwd. Water is absoluut noodzakelijk is op reis.

Woensdag 18 oktober werd de geschiedenis verteld en uitgespeeld van Rachab, die twee verspieders verborgen hield op het dak van haar huis. Door haar geloof in God werden zij en haar familie gespaard na de verwoesting van Jericho. Hierbij hebben een aantal kinderen de stad nagebouwd met het touw uit het raam. Ook een touw is een handig ding om bij je te hebben.

Er werd veel gezongen deze dagen onder leiding van ons eigen combo. Ook werden groepjes kinderen opgehaald als het tijd was voor een spel of om te praten bij het “kletskleed”. Aan het einde van de woensdagmorgen werden de kinderen zelfs getrakteerd op zelfgebakken pannenkoeken!
Al met al waren het weer hele fijne, feestelijke dagen.

Hieronder staat een aantal foto's van de 2 dagen. Onder de foto's staat het verslag van de tieneravond.

Warning: No images in specified directory. Please check the directory!

Debug: specified directory - https://aarkerk.nl/site/images/stories/activiteiten/vakantiebijbelwerk2017/kinderen

Tieneravond
Veertien tieners kwamen er op af. Een gezellige groep. De avond werd begonnen met het eten van patat en snacks in een lekkere ongedwongen sfeer. Als thema stond Set me Free centraal! Het serieuze deel startte met het spel, waarin één tiener van elk groepje vast zat aan een stoel en door het winnen van activiteiten vrij werd gemaakt. Hoe fijn is het dan om vrij te zijn! Aansluitend werd een sketch gedaan over een rechter en crimineel, waarin de rechter de straf van de crimineel op zich nam. Zo mogen we ook weten dat Jezus de straf voor ons heeft gedragen door aan het kruis te sterven en weer op te staan. We lazen in de Bijbel over Petrus die door een Engel van God vrij kwam uit de zwaar bewaakte gevangenis. De avond volgde met nog veel andere spellen. Het was een geslaagde tieneravond!

Warning: No images in specified directory. Please check the directory!

Debug: specified directory - https://aarkerk.nl/site/images/stories/activiteiten/vakantiebijbelwerk2017/tieneravond